Lidt om Distrikt Nord
Distrikt Nord
- er kendetegnet ved at vi
Er stærke i forhold til arbejdet med børns forskellighed
Kontinuerligt arbejder med forskellighed
Giver børnene et godt børneliv
Distrikt Nord består af følgende institutioner:
-
Hundige Musikbørnehus, Sanglærkerne, er nomeret til gennemsnitlig 100 børn i 2021. Pædagogisk leder Anders Jerger
-
Kernehuset, en integreret institution der er normeret til gennemsnitlig 82 børn i 2021. Pædagogisk leder Susanne Maegaard Larsen
-
Nova, en integreret institution der er normeret til gennemsnitlig 90 børn i 2021. Pædagogisk leder Birgitte Lund Palsøe
- Lunas Ark, en integreret institution, der er normeret til gennemsnitlig 128 børn i 2021. Pædagogisk leder Margit Lykke Jørgensen
- Troldebo, en integreret institution, der er normeret til gennemsnitlig 89 børn i 2021. Pædagogisk leder Mirian Storm Pedersen
- Toftegården, en integreret institution, der er normeret til gennemsnitlig 73 børn i 2021. Pædagogisk leder Stine Andersen
- Solstrålen, en integreret institution, der er normeret til gennemsitlig 90 børn i 2021. Pædagogisk leder Lisbeth Mortensen
- Damhuset, en integreret institution, der er normeret til gennemsnitlig 146 børn i 2021. Pædagogisk leder Jacob S. Nielsen
- Abels Hus, en børnehave, der er normeret til gennemsnitlig 77 børn i 2021. Pædagogisk leder Kim Ladefoged
Distrikt Nord
- et pædagogisk dagtilbud i Greve Kommune
Kerneydelse:
- Vi leverer udviklings- og læringsparate børn med sociale kompetencer
Værdigrundlag:
- Respekt
- Solidaritet
- Tillid
- Nysgerrighed
Formålet med Distrikt Nord er bl.a. at arbejde med;
Samarbejde
- øget faglighed
- videns deling
- udvikling af spidskompetencer til gavn for hele Distriktet
- sikre en god overgang af børn fra institution til institution
Kvalitet
- styrke servicen for børnefamilierne i hele Distrikt Nords område
- højnelse af rummeligheden og kvaliteten
- bruge medarbejdernes faglige kompetencer optimalt
- bruge de pædagogiske lederes ledelses- og pædagogiske kompetencer optimalt
- udnytte de økonomiske ressourcer optimalt
Integration
- sikre en fordeling af flersprogede børn
- dele viden og erfaring omkring arbejdet med flersprogede, til gavn for en øget kvalitet
- forpligtigende samarbejde mellem integrationsmedarbejdere, kontaktpædagoger og screeningspædagoger
Skoledistrikter
- fortsættelse af det forpligtigende samarbejde med distriktsskolerne
- overlevering af børn fra institution til skole
Vi arbejder for at God Kvalitet = Bedre Børneliv